Vermoeide benen. Wat helpt?

Bijgewerkt op: 24 jun. 2021

Vermoeide benen, pijnlijke onderbenen, pijnlijke bovenbenen, kramp, minder kracht of steken in de benen, iedereen heeft er weleens last van.

Een lange autorit, staand werk of slechte doorbloeding, vermoeide benen hebben verschillende oorzaken.


Komt het regelmatig voor of met ernstige pijnklachten, ga dan altijd even naar de huisarts. Een snelle verlichting van vermoeide benen is een welkome oplossing.


Stap 1 : Oefening


Je kunt wat oefeningen uitvoeren om te zorgen dat de bloed circulatie beter wordt.

Een voorbeeld van een bloedcirculatie oefening die u zelf kunt uitvoeren:

  1. Je kunt de oefening staand uitvoeren door op je tenen te gaan staan even vast te houden en weer te zakken.

  2. Je kunt de volgende oefening zittend op bank of bed uitvoeren.

  3. Strek uw been helemaal uit.

  4. Trek uw tenen zover als mogelijk naar u toe. Houd dit één seconde vast.

  5. Duw uw tenen vervolgens zo ver mogelijk van u af.

  6. Herhaal.


Stap 2 : Gebruik een verkoelende en stimulerende benen gel


Een snelle verlichting is een benen gel. Deze gel voelt aan als een pepermuntje in je mond..

Verfrist en verkwikt uw benen. Deze gel, die niet plakt en snel opgenomen wordt, verkoelt en kalmeert vermoeide, pijnlijke benen. Bevat een verfrissende combinatie van paardenkastanje, pepermuntolie en wilde munt. Laat de gel intrekken en uw benen zullen als herboren aanvoelen.













5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven